Menu

dátum zverejnenia: 20. 10. 2020

Tip na výlet Lučenec: Lučenské kúpele a Kohársky vrch

Parametre okruhu

Dĺžka 4,9 km, celkové prevýšenie 90 m, trvanie 2 hodiny, povrch 100% asfalt, prostredie 60% les, 40% záhradkársko - rekreačná oblasť.

Vhodnosť

Okruh je vhodný pre peších, cyklistov na horských bicykloch a jazdcov na elektrických vozíkoch. Cesty sú asfaltové s prevažne dobrou kvalitou. Je vhodné zobrať so sebou jedlo a pitie – reštaurácia Čárda pri hrádzi vodnej nádrže Ľadovo leží mimo trasy. Na predzásobenie proviantom sa dajú využiť supermarkety na Haličskej ceste pri odbočke na Športovú ulicu. Keby sa niekomu navrhovaný okruh málil, dá sa k nemu pridať zachádzka k vodnej nádrži Ľadovo (asfaltová cesta pri nej končí) alebo do Mestského parku.

Opis trasy

Vhodným východiskom na okruh je parkovisko takmer na konci Športovej ulice oproti tenisovým kurtom. Nemotorizovaní turisti sa k nemu dostanú po Športovej ulici od autobusovej zastávky Lučenec, Haličská cesta, Kúpele rázc. Od železničnej stanice Lučenec sú Lučenské kúpele príliš ďaleko na peší presun. Na spomínanú autobusovú zastávku sa treba odviezť MHD alebo autobusom smer Halič/Veľký Krtíš z autobusovej stanice, ktorá leží neďaleko železničnej.

Z parkoviska ešte kúsok pokračujete po Športovej ulici až po jej úplný koniec na okraji lesa a záhradkovej osady. Nájdete tam turistický rázcestník Lučenec, športový areál. Modro značená trasa by vás priviedla k vodnej nádrži Ľadovo. Vyberte si žltú značku smer Panické Dravce. Vedie spočiatku po asfaltovej ceste, ktorá je zároveň cyklistickým náučným chodníkom Lesopark – Ľadovo – Ipolytarnóc. Po ca. 200 m od rázcestníka žltá značka odbočí z asfaltky do lesa. Nenechajte sa tým zneistiť, po ďalších ca. 300 m sa pri rázcestníku Lučenské kúpele opäť vráti na asfalt. Predtým sa však musíte správne rozhodnúť na vidlici asfaltových ciest. Tá vaša traverzuje svah nad jarkom. Tá druhá výrazne stúpa neďaleko okraja záhradkovej osady smerom k strelnici. Všímajte si značenie cyklotrasy.

Bývalé Lučenské kúpele sú dnes sídlom Mestských lesov Lučenec. Od rázcestníka stúpate hore dolinou až na ploché rozvodie Kúpeľnej a Koháriho doliny. Priamo na návrší odbočujú doľava aj doprava lesné cesty, nie sú však asfaltové. K vašej odbočke doľava sa musíte spustiť z návršia ešte ca. 150 m.  Po ľavej strane máte voľnú plochu na manipuláciu a skladovanie dreva. Pri jej dolnom konci odbočte doľava na priamu asfaltovú cestu. Vedie až k vodárni na temene Kohárskeho vrchu.

Tesne pred vodárňou sa rovná asfaltová cesta zalomí doľava. V zálome z nej doprava odbočuje lesná cesta ku kóte Kohársky vrch. V jej okolí sú zákopy z 2. svetovej vojny. Radšej však zostaňte na asfaltke a pozvoľna sa ňou spustite z Kohárskeho vrchu až na okraj lesa. Za ním je záhradková osada, ktorou cesta pokračuje ako ulica Vinica. Po 150 m od okraja lesa sa ocitnete na križovatke ciest, na ktorej sa vydáte opäť doľava. Po ďalších 180 m cesta vyjde zo záhradkovej oblasti a povedie po jej okraji. Otvoria sa vám výhľady na Lučenec. Z vyhliadkového hrebienka sa cesta stočí doľava do doliny a napojí sa na ulicu Mestská pustatina, lemujúcu Mestské kúpalisko z jeho zadnej strany. Mestskou pustatinou sa vrátite k už známemu turistickému smerovníku Lučenec, športový areál, a Športovou ulicou späť na parkovisko.

Mapu trasy nájdete na tomto odkaze.

Zdieľať článok na Facebooku

Chceš zažiť niečo podobné?

Prihlás sa

Nemáš účet? Zaregistruj sa.